Natur

Med naturreservatet rett utenfor gjerdet har vi vår egen trafikkfrie turoase. Alle avdelinger er glad i å ta små og store turer i allslags vær! Her finner vi hemmelige steder, hundremeterskoger, små og store skatter, trær og vann som vi kan utforske hele året! Skognissen bor også der! Og det vet vi fordi vi har sett ham rusle rundt i skumringen med lykta si! Stemning og fantasi lever her.

Innenfor gjerdet kan barna boltre seg på en fin lekeplass. Vi har en ny fin gapahuk med amfi som innbyr til ulike samlinger og leker. Der kan vi grille mat på bål og samle alle barna i barnehagen til fellesaktiviteter. Vi drar også gjerne på turer til byen og biblioteket, teater, Domkirkeodden og andre tilgjengelige turmål i nærmiljøet. Og så må vi ikke glemme fisketurene, gjerne med smaksprøve etterpå.